Dec 18, 2010

Golden Bar ATM Machine

Mesin baru ini berfungsi untuk menukarkan duit kepada jongkong emas dalam pelbagai bentuk dan saiz atas permintaan pelanggan.Emas yang digunakan adalah emas tulen 24 karat yang mana harganya mengikut arus pasaran dan di update setiap 10 minit.


Mesin pun da macam mesin kat universiti aku yang jual topup je.Namun,Don't judge a book with its cover.Mesin ini telah dibuat oleh orang Jerman iaitu Thomas Geissler dan di luar mesin ini disalut dengan lapisan nipis emas.


Mesin ini menawarkan pelanggan sebanyak 320 items untuk di pilih iaitu dari kadar jongkong emas sehingga berat 10 grams dan juga syiling emas.Sumber

 
Jongkong emas



Syiling emas
video
Bila lah nak dibuat di Malaysia,bolehlah cepat-cepat tukar duit ke dalam nilai emas yang tak pernah turun dan amat menguntungkan.Namun,adakah alat ini selamat kat negara kita? sedangkan ATM dalam bangunan pun boleh kena angkut ni kan pulak nak bawak mesin ATM emas.Bagaikan cacing yang mengimpikan selautan salji.

10 comments:

Hani Mynis said...

cacing!! cacing! hehe...

best giler..nant hantaran leh guna jongkong emas cmni! kelas gitu! hehe

Abun said...

hantaran yang bijak,tp skunk ramaiyang lebih suka bg hantaran kahwin gadjet..ley guna bersama..hehe

mira_nas said...

okes sangat kalau der kat Msia nih

Abun said...

bertuah lah kalu ade kat malaysia..huhuhu

kakyon said...

buat berat dompet aje..

Abun said...

lol...simpan kat dompet awatnyer...p la simpan dalam bank..wat peti personal..simpan emas bnyak2..lagi 20 tahun bukak..you will see it...

h A n Y S said...

pergh!ade jugak mesin cenggini?
mmg tak selamat la kalau dok malaysia..haha

Abun said...

memang ade,its nice machine..but with malaysian attitude..abes la..sure lesap...m(- -)m

Ummi Izzah said...

Canggih la sesangat!
takut jadi bhn rompakan je pulak!

Abun said...

Bahan rompakan suda pastu,dapat la isinya emas.Maun xbersinar mata2 perompak Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...